Thursday 11 February 2010

Soccer mom

Detta vrålåk tog mig från Landvetter - Arlanda. Volvo XC 90, inte att leka med, så stor! Såg ut som en äkta soccermom på vägen, fast utan ungar då då.

Vid upphämtningen fick jag vänta 20 min + att hon i kassan inte var så trevlig. Jag valde dock att stå över detta och inte klaga när de bara lät mig vänta utan att säga något. Tillslut får jag bilen, går ut och sätter mig, ska sedan försöka backa ut. 4 kärringstopp senare har jag fortfarande inte kommit någonstans, trodde jag var insnöad eller något. Då springer hon i kassan ut och hjälper mig snällt med den gömda handbromsen som satt till vänster under ratten. Hur tänkte Volvo nu?! Hur som var jag glad att jag inte sa något förut, för nu var hon jättetrevlig, tur det när jag är lika korkad som vanligt.

No comments: