Monday 18 January 2010

Sällskapsresan

Vi visste alla att det skulle hända. Gabby Bambi Lundgren på skidor? Kan inte sluta väl. Men tro mig, trots allt hade jag tur i oturen. Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Långhelgen har bestått av bästa sällskapet, god mat, massa vin, kort och sällskapsspel. Första dagen tog vi oss ner från Hundfjället och dag 2, Tandådalen. Liten värld då jag träffade en kille från Way out West i somras på lunchen. Man går inte säker någonstans!

I backen? Tjejerna var snälla nog att uppmuntra min så kallade skidåkning, med stort tålamod. Då jag bara åkt en gång tidigare, i 7an, så är jag kanske ingen Anja Persson. Sakta men säkert kom jag ner för alla backar, i skuggan av de andra stjärnorna. Vurpor bjöd dock de flesta på. I trollskogen fortsatte E's skidor framåt, men inte hon; J hade lite problem med kombinationen pjäxor och after ski; medan Å var överrumplad av stubbarna i off pisten. Yours truly? Ja du, min vurpa var inte lika spännande. Vi kan låtsas att det var puckelpisten. Sanningen är dock en trappa, så klart! Dag 3 gick jag med pjäxorna i handen, på väg till bilen och filosoferade på hur bra livet var - då det säger KNAK. Trampade snett med fel fot. Smärta. Men det kunde vart värre, jag njöt i Lindvallens Skilodge och sedan av en galen after ski.
Men i övrigt har det inte vart en galen helg, bortsett från after ski, följt av bastubad med snörullning. Annars var den väldigt behaglig helg som fyllde mig med ett inre lugn. Kan vart stjärnhimlen, vinet eller sällskapet - oavsett var allt perfekt!

No comments: