Wednesday 20 January 2010

Sällskapsresan II

Första dagen på Handels avverkad. Hade nog LOST stämplat i pannan, men jag hittade mig sal, 8.00 tidig morgon. Oväntat många välbekanta ansikten, från både Jibs & övriga platser. Väldigt roligt. Nu är det dags att ta tag i livet igen, slut på semestern!

Det kan vara så att jag utelämnade några prima Gabby Moments från Sälen. De kommer nu istället.

Slalom & splitt. Tjejerna hade en jättebra idé att vi skulle åka slalom mellan varandra. Siste person stannar och förste kör runt alla tills denna är sist, och stannar. Tveksam tog jag mig osmidigt runt alla. Allt gick bra, tills jag snubblar och bjuder på resans osmidigaste vurpa med ben och skidor mer eller mindre i splitt. Sträckte lagom skönt, tur att jag är någorlunda vig (?)

Fast i liften. Eller jag kom faktiskt aldrig så långt som till liften. Ni vet spärrarna (liten bom) som öppnas och stängs när nästa ska fram till sittliften, dom är onda! Åsa glider fram, uppmanar mig att haka på. Jaaja, jag har massa tid. Glider fram tills smack, mitt ena ben sitter fast i bomen! Inte är han i luckan snäll nog och öppnar den, nej, jag sitter fast tills den öppnas igen och får hoppa på nästa lift. Detta följdes av asgarv och ett stort blåmärke (yes, det finns fortfarande kvar).

Liften igen. Denna gång på transportsträckan. Knapplift. Brukar gilla dom, gick så fint och smidigt. Bara att vid 30 m kvar skylten var det en liten backe neråt, så liften var mer bakom mig än framför. Detta resulterar i att jag välts, krashar in vallen, ligger som en stor hög och försöker åla mig iväg innan Åsa kom ikapp.

Slutsats? Liftar är onda.

No comments: