Tuesday 12 January 2010

Götlaborgare

Så var jag iväg igen. En extremt fullpackad bil, bestående av en massa väskor, mamma, mig själv och en ihopklämd Fia rullade mot Göteborg igår. Luften var begränsad, men Fia överlevde hela färden, ingen kom till skada.

Köpte en byrå igår. Säljaren fanns i de mindre eftertraktade områdena i Gbg och efter mycket om och men hittade vi dit. Mannen i huset, med hjälp av sin son, klädde på sig öppna tofflor (varav sonen hade sin lillasysters prinsesstofflor i plats på sig där bara stortån fick plats) och knatade ut i snön och hjälpte oss lasta den sjukt tunga byrån. Änglar, synd att de inte ville komma med och bära till lägenheten med...

Idag har mamma åkt tillbaka till Sthlm, Åsa & jag har vart barnvakter, vi har handlat, packat upp, möblerat om osv osv. Kommer vara trötta ikväll. Men lägenheten är kanon, vi får plats så bra och området är grymt. Här ska jag nog trivas =) Dessutom har jag hittat fritt internet, lycka! Bilder på palatset kommer senare.

Charmtrollet Carl, i min mössa

Imorn ska vi ut på vägen igen, då väntar Sälen med Jönköpings pinglorna. Är det ett plan? Är det Big Foot? Nej, det är Gabby som krashar ner för backen...

No comments: