Saturday 19 December 2009

Gabby moments featuring E

Vem stal min fredag? Det är inte ok att sitta hemma och plugga på en fredag, låta den passera utan roligheter eller After Work. Kan inte påstå att det heller är humant att lägga en tenta kl 8.00 en lördag. Enkelt beskrivet gjorde jag en Gabby av hela HÖKtentan. 3 lagar hade jag skrivit ut som jag aldrig sett förut, hela tentorna är annorlunda och jag har lagt ner ungefär 4h på den sammanlagt. Jag hade dock kul när jag skrev den, jag hade ju massa bra svar!

Tror dock inte att det är min dag idag. Bestämde mig för att klippa mig och tog en drop in. Klippt har hon gjort iaf. Det är kortare, friskare, men så tråkigt.

Fokuserad

E satte standarden för dagen då diskussionen på lunchen gick kring blindtarmsoperationer och utvecklingen kring titthålskirurgi. E börjar då undra hur det står till med kejsarsnitt och titthål...? Följt av förvånande blickar och skratt. Nej, de har fortfarande inte kommit på hur man får ut de små liven med sugrör.

Efter att ha sagt god jul till pojkarna på HKL och inhandlat choklad till värdinorrna ikväll glömde jag ta ut pengar. Går tillbaka till bankomaten. Istället för att ta ut X, trycker jag på en 0 förmycket. Hinner dock trycka på första nej knapp jag hittar. Var ju tur att jag slapp kvittot för min tankspriddhet. Oxå ett sätt att tömma kontot på.

Känner mig lite funky och har sovit för att ladda batterier. Väcks av mamma, duschar och sätter mig för att äta middag. Än så länge är allt lungt. På bordet står mat, dator, vatten och papper. Säger alltid att det är kämpigt att hålla reda på mina armar och ben, vips var hela vattenglaset ute över bordet, han precis rädda datorn. Men allt annat är plaskvått och papprena rena och fina. Borde förstått att det skulle gå såhär efter att jag varken hittade ut ur min lokala ICA och fortsatte med att kasta banankartonger överallt när jag och Å var där tidigare.

Jag borde hållas inlåst idag. Vet inte om bubbel på det här är bästa lösningen...

No comments: