Friday 18 December 2009

December = trauma?

På grund av de senaste 2 åren som gått kommer jag nog inte ha samma inställning till december och januari längre. De här månaderna innebär bara ångest, separation och tårar. Vill inte ens tänka på denna tid förra året när jag grät minst ett Niagarafall om dagen. Hur kan det vara ett ÅR sen jag lämnade Boston?
Hur som helst, idag var min sista dag på JIBS! Nu är alla seminarier klara, inga fler föreläsningar och har jag tur imorgon (hänger bara på tur) innebär det inga fler tentor med. Känner mig rätt slut nu. Gärna efter denna vecka av 1 seminarie om dagen, alltså 3 mini-opponeringar, 1 försvar och 1 opponering. Då finns inte mycket ork för tentaplugg kvar. Men det är inte bara veckan som försvunnit, utan även terminen. Den har gått så fort, vi har slitit så mycket och man har kommit alla inom programmet så nära. Däremot betyder inte detta att jag vill stanna kvar i Jönköping. Är helt klart klar med detta ställe, men ändå, jag har tillhört denna skola i 3.5 år. Känns som max 2 år. Det är inte samma sak att skiljas denna gång eftersom de flesta är kvar i Sverige. Men det är iaf konstigt att lämna staden och skolan... Innan vi åker ska vi fira stort med alla inom programmet imorn, det ser jag fram emot!

Ok, denna bild är väldigt tagen från skolans hemsida. Dessutom är det sällan solen skiner så klart här. Men såhär har min väg till skolan sett ut större delen av tiden. Vem vet när jag knatar här nästa gång...

No comments: