Wednesday 2 September 2009

Tvättäkta medlemskort

Minsta lilla solsken så ska de sista dropparna av sommaren kramas ur. Detta genom picknick med Malin & Co och kaffe på taket med Sara. Toppar med lite Grey's kväll utan Grey's. Trevligt det med. Imorn bär det av upp till Sthlm och spa med mormor i helgen. Yepp, det är jag och pensionärerna som får fröjdas med virkning, promenader och antikrundan. Någon massage ska jag banne mig få in oxå! Blir nog väldigt, avslappnande! Nu ska joggingbyxorna och gympaskorna ner i väskan.

Dagens Gabby moment. På tal om träningskläder. Kom in från en morgonpromenad imorse, då jag känner mitt JSA medlemskort i fickan (skolorganisationen). "Tur att jag inte tvättade byxorna igår som jag tänkte". Senare på eftermiddagen går jag ner för att hämta upp tvätten som jag kastat in. Medan jag betraktar träningskläderna ser jag något svart, platt och hårt tumlas runt. "Shit, måste vara kortet jag glömde. Jag är så korkad." När jag tömmer ut kläderna hittar jag inte kortet i alla fall. Konstigt. Så jag kastar in en ny tvätt. Så när jag tagit ut den andra laddningen, ligger kortet fint och tittar på mig i tunnan. "Jag ÄR så korkad." Skinande rent blev det hur som helst.

No comments: