Monday 14 September 2009

Livet i Bibelbältet

Bibelstudier. Satt på en bänk på campus och njöt av solen. På bänken bredvid sitter en fridfull tjej och läser. Så det ska vara tänkte jag, njuta och läsa i solen- tills jag ser att hon läser Bibeln! Kom igen, måste alla fördomar om Jönköping stämma? Suck.

Deep fun. Kräftskivan i Tranås var väldigt lyckad. Tågresan dit var spännande. Många byten, små meningslösa hålor. Dessutom, när vi ska kliva av tåget i Tenhult säger de i högtalaren "Det står redan ett tåg på perrongen, så vi kommer inte hela vägen fram. Se upp att det finns perrong där ni kliver av, annars hamnar ni på spåret, i så fall, gå längre fram i vagnen". Skojar ni med mig? Är det bara jag som vill ha en perrong när jag kliver av?

Emelie var en underbar värdinna. Vi hade "spa" i bastun, drack hinkvis med vin och njöt av utsökta kräftor och annan mat. Stackars grannarna som fick lyssna till vår "skönsång". Så skönt att bara komma iväg en liten stund och hänga med några av de bästa.

Vardagsmysterier. En av mina främsta egenskaper är att tappa bort saker. Jag skulle så gärna vilja se var alla saker tar vägen, bara se hur de ligger och flinar åt mig för att jag inte hittar dem. Senaste offret var min älskade långa kofta. Hade den på väskan, gick 30 m, stannade 5 min och pratade med 2 kompisar, fortsätter sedan 10m, upptäcker att koftan är borta och backar tillbaka samma 40m, men ingen kofta fanns. Hur är det ens möjligt? Suck igen.

1 comment:

Thomas said...

Bibelstudies: hehe, du valde studieort :)
Kräfskiva: Rockar, jag drabbades dock av Kräftfluensan. Symptom: Man gör ingenting dagen efter.
Vardagsmysterier: Jag letade igenom hela skolan i fredags efter min cykelhjälm efter som jag var säker jag hade haft med mig den in i skolan. Bara för att senare inse att jag faktiskt hade låst fast den i cykeln. Jag var lagom nöjd med mig själv.