Thursday 17 September 2009

Obehagliga uppvaknanden

Lisa är i stan. Väldigt roligt tycker jag och väldigt roligt hade vi på kåren igår. Efter en lyckad kväll lullade jag duktigt hem i tid och sov innan 2. Efter 2 härliga timmar av sömn vaknar jag av ett outhärdligt liv i korridoren. Yrvaken tittar jag ut genom dörren, iklädd stor "Go Greek" t-shirt och hotpants, då min granne springer förbi och uppmanar mig till att klä på mig och springa ut. Extremt irriterad trodde jag inte alls på att det brann och kände inte alls för att gå ut i kylan. Bitter klädde jag på mig och gick ut där mina grannar stod och väntade. Förvirrade stod vi i dörren och undrade varför brandlarmet gick kl 4 på morgonen. Jag var mest irriterad och arg. Brandmännen kom och det var bara någon som hade krossat glaset, inge hände. "Hur ska jag kunna sova nu?" Jämrade sig min granne. Jag förstod inte problemet alls.

I övrigt så får jag besök av Ania 2a helgen i oktober och kommer då till Stockholm. Ses då =)

No comments: