Sunday 16 August 2009

Överkörd och sömnlös

Trött, sliten och mörbultad. Hela kroppen värker och sömnbristen är påtaglig. Men det har vart en bra vecka. Göteborgskalaset, ursäkta Kulturkalaset, var en jättebra final på turnén. Mycket folk och bra stämning. Pluspoäng att jag fick träffa mina trevliga blondiner från Täby, Åsa (+ alla oplanerade Gbgare som lyckades hitta mig i alla fall) och testa nattlivet. Fick även byta ut min rumskompis/kollega mot en trevlig men oväntat Lund student - men det gick ju bra det med. Min kollega snackar ändå så mycket på nätterna plus att hon skallas när hon sover. Mordisk. Däremot uppskattas inte snarkande pojkvänner (lät som ett helt sågverk) som berövar mig på min skönhetssömn - var länge sen jag var så arg. Satt över honom med en kudde i båda händerna, beredd att drämma till/kväva honom men tänkte att så hemsk behöver jag kanske inte vara när vi knappt känner varandra? Han fick vara och jag blev sömnlös.

Nu är jag hemma igen och om några dagar bär det av till Jkpg igen... Sista lasset, sista omgången. Ska vi bara klara av det här så blir det snart Stockholm, eller någon annan stans som inte är Jönet, sen.

No comments: