Friday 7 August 2009

Flänger

Var tog min tid vägen? Allt går i rasande takt och jag väljer såklart att klämma in allt samtidigt. Lite lätt stressad men det går ihop sig.

Eventet i Halmstad gick bra. Halmstadbona var trevliga och öppensinnade så det var roligt. Fick dricka lite vin med Jenny och klubba på Tyllehus där jag både träffade min kusin och annat löst Täby folk, ytterst oväntat men väldigt roligt. Peter Siepen djade, bara han är en show i sig.
Det går jättebra med mina kollegor, är så trevliga. Vi njuter av hotellfrukost ihop varje morgon, himla bra start på dagen!

Åsa fick ta emot en väldigt sliten Gabby, men vi hade 2 trevliga dagar med fokus på Sthlm's förort med vin på anrika tegel med Nathalie och en tur ut i skärgården. Den hemskingen fick t.o.m. i mig i havet, så kallt - men nu är det gjort. 19 grader, badkrukan Lundgren är sjukt stolt!

Så bar det ut på vägen igen, idag var det road-round-trip till Jönet med Andréa, min vapendragare. Vi fick hjälp av Agda 85 och Kurt 90 att bära in från bilen - pratglada och hjälpsamma gamlingar. Hoppas lårbenshalsen höll. Sen var det mest att slänga in allt i rummet - ta en kaffe på terrassen och snabbt smälla igen dörren. Lite nostalgiskt var det allt att flytta ner mig igen, synd att det inte var oss båda denna gång. Men trevligt var det och tänk vad vacker staden är när solen skiner. Hemfärd med sol i väst och måne i öst till ljudet av Creed, romantik på hög nivå.

Helgen försvinner i all hast och sen ska jag ner sista vändan till Gbg igen, kommer bli helt vilt (och jag kommer bli så hånad av diverse bekanta Göteborgare för min inte så chica outfit). Sen är det hem, och ner till allvaret och plugget. Phust...
Natti natt.

No comments: