Tuesday 18 August 2009

Alternativ läsning till morgontidningen

En ruggigt tidig morgon i Täby. Har precis vinkat av syrran som ska bli amerikatt idag. Vad gör man kl 7 på morgonen? Funderade på att ta en promenad runt sjön, men såg molnen hopa sig till regn, perfekt undanflykt. Så jag håller mig till kaffekoppen och ett ganska meningslöst men kanske underhållande inlägg - kopierat från Fia (lätt modifierad).

Jag har insett att min senaste kyss: Var troligen på Ambassadeur.
Jag pratar: Ofta och hela tiden. Föddes med diagnosen mundiarré.
Jag tycker om: Vännerna, familjen och husdjuren!
Jag avskyr när folk: Tar åsikter och kommentarer från en annan och säger till alla att det är deras egna idéer.
Min bästa vän är: Kaffemaskinen. Men annars så finns det en härlig bunt av er =)

Kärlek är: Nödvändigt.
Lycka är: Att vara omringad av dom som betyder mest.
När jag borstar tänderna: Gör jag allt utom att borsta dem. Går runt i hela huset, förbereder, städar etc...
När jag lagar mat: Går jag bara på känsla.
Jag äter helst: I gott sällskap (ha ha)
Dåliga vanor: Många, och återkommande.
Jag tänder på: Charm, humor, intellekt och "fina drag" (bra formulerat Fia).
Om jag inte skulle bli [ekonom] skulle jag vart: Psykolog (Gabs the love doctor).

Jag är rädd för: Rutiner.
Jag är bäst på: Att skapa Gabby moments.
Jag är sämst på: Att släppa taget om människor jag en gång mött.
Min främsta tillgång: Förmodligen min kladdkaka.
Jag anser att alla borde: Källsortera.

Om jag va ett djur skulle jag vara: En tiger. (Önsketänkande, hade säkert blivit en tvestjärt eller nåt).
När jag vaknar på morgonen: Trevar jag efter kaffekoppen.
Just nu tänker jag på att: Jag egentligen inte har lust att flytta ner till Jönet idag.
Bebisar är: Inte aktuellt på väldigt länge.

Brukar du läsa horoskop: Ja, men bara som underhållning.
Tror du på något övernaturligt: Njae... men snarare krafter i naturen än religion. Efter mina "häxkonster" har jag ju börjat undra.
Favoritdjur: Alla mjuka och fluffiga!

Festar du mycket: Jag kom precis hem från ett exchangeprogram, what do you think?
Sprit, cider, vin eller öl: Vin!
När var du full senast: På Lounge(s) i Gbg.
När var du förbannad senast: När jag tänkte ha ihjäl killen som höll mig vaken hela natten med sitt snarkande.

Vad åt du till frukost: 1 bärsmoothie med vinbär från trädgården.
Nästa mål i ditt liv: Ta över världen.
Hur svarar du i mobilen: "Hej, det är Gabby"

Antal kuddar i sängen:
3

Antal timmar sömn inatt: 7
Sov du ensam: Nej, med katten

Vem fick du sms av senast:
Elena (hon som gjorde min fantastiska Tyskland resa).
Vem ringde dig senast: Åsa.
Godaste ölen du druckit: Öl som öl...
Vad såg du senast på TV: "Analyze this" med Malin & Daniel igår.
När var senast du grät:
Förmodligen när jag åkte ifrån Edinburgh.

Vad gör du om ett år: Bor i Sthlm, jobbar och planerar nya äventyr.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Överallt, hela tiden.
Vilken parfym använder du:
Carolina Herrera Sexy , Lancome Hypnose och Gucci No 2
Vilka skor använder du: Alla som min elefantfot får plats i.
Antal väskor du äger: Lika många som Fia har skor.
Dagens klädsel: Resekläder, sköna jeans, grå topp, lång kofta och Kedsskor.
Många av mina kompisar vet nog inte att jag: Har en tatuering.


1 comment:

Bara jag said...

hahahaha! min älskade tvestjärt!!!! :) du skulle vara en fantastiskt vacker tvestjärt!!!!