Wednesday 19 August 2009

Living in a box

Så var jag installerad, lägenheten är sanerad och allt är på plats. Var den alltid så här liten? Tack gode gud för takterrassen, annars hade jag känt mig instängd. Har ju inte bott själv på över 1 år så jag försöker anpassa mig till det igen, det är ju roligare att bo med någon!
Kände direkt att jag var tillbaka i kaoset då jag möttes av förvirrade personer i gula ingenjörsoveraller på tågstationen när jag anlände igår. Passerade diverse dunkande förfester, men var inte avundsjuk alls - orka. Fick ett härligt, glatt och livligt samtal från Kåren igår - försöker övertala mig att komma ut, nja. Samma person kläcker idag ur sig när vi går till IKEA, "varför ringde du inte igår?"... "För att du ringde mig..?" Haha, samma gamla visa.
På väg till IKEA passerar jag campus, hör en välbekant röst ropa "Gabby, ditt äckel" - där hade vi Angelica jag inte sett på ett år. Det jag älskar och hatar med stan, man träffar folk överallt.
Nu ska jag försöka plugga till tentan imorn, får se hur det ska gå - ska nog gå på känsla tror jag. Lagboken kan ju böjas lite hur som, eller??

No comments: