Wednesday 24 March 2010

Fyller kulturkvoten

SVD bestämde sig lite snällt för att trilla ner i brevlådan om mornarna, vilket klart är uppskattat. Gillar verkligen att bläddra igenom världens händelser medan jag dricker kaffe. Underbara mornar.

När jag väl samlade vuxenpoäng tänkte jag fylla upp min kulturkvot, så igår blev jag medlurad på Handelsspexet med Märta & Co. Det var riktigt roligt. Jag gillar stämningen på spex, avslappnat, spontant, låg (dålig) humor och engagerad (delvis full) publik. Fick lite flashbacks till ett KTH spex jag såg med familjen Lindström för massa år sen, då My var ytterst engagerad och skrek "omtag!", fast jag inte förstod mycket av det förrän igår. (Det betyder alltså att om något är roligt får de hitta på något kul igen, i samma scen).

Måste berätta en händelse dock som var hysterisk. Killen på scenen ska utföra ett "trolleritrick" och är bunden i en tvångströja. Det är tyst och "spänningen stiger". Då ropar en i publiken, "Din gylf är öppen!". Var på alla as garvar och skriker omtag. Han blir då lite ställd och säger istället, "Du har något på läppen". Killen i tvångströja är tyst 3 sek och svarar sen kallt, "Din mamma var där nyss". Ägd.

No comments: