Thursday 18 March 2010

"Everyone's Irish tonight"


Vaknad med ett stort bitmärke i armen i morse. Tecken på en bra kväll alltså.
Kvällen började med lite vin hemma. Medan vi drack bubbel och kollade på Grey's, kom Åsa på att vi borde göra t-shirts. Så i all hast, slängde jag ihop 2 likadana. Dom blev bra och var jättepopulära bland alla på puben, förutom den lilla detaljen att jag stavade Paddy fel...

Hur som helst, stan var rätt lugn igår, förutom den stora, galna, irländska pub där vi mötte Christian, Paul, Christopher & Co. Alla var i gasen och glada. Åsas mission var att stjäla en Guinness hatt. Blev ingen för henne, men jag lyckades. Eller, jag fick en, men uppdraget slutfört iaf.

På stället var det en skön mix av nationaliteter: irländare, australiensare, tyskar, engelska sydafrikaner för att nämna några. Australiensarna bekantade vi oss mest med, de var roliga och en av dem ville anställa mig till sitt företag och "dream team". Aldrig hört den förut?

Ah, glömde nämna. De ville ha våra t-shrit, så vi bytte!

No comments: