Tuesday 2 February 2010

Välkommen hem

Är tillbaka i Göteborg efter en grym helg i Stockholm.
Lördag. Han träffa och fika med de flesta av tjejerna och på lördag kväll var ett galet bra gäng på examensfest på KTH. Lyckad tillställning med härlig stämning och mingelvänliga personer. 170kr inträde, eget glas och öppen bar med öl och cider slutade faktiskt mycket lugnare än vad man kunnat tro (för mig iaf). Ett av mina favoritminnen är när A smyger upp bakom mig i baren och tar på mina vader, går sedan tillbaka till bordet (efter fick jag reda på att hon kollade efter maskor på strumpbyxorna). Personerna som står bredvid mig reagerar och frågar vad bruden höll på med? (Inte visste de att vi kände varandra). Så jag brer på om att "Ja, vad var det för galning? Såg ni henne? Nästa gång, dräm till henne". Varpå deras blickar landar på stackars A lite längre bak, Moaha.

Söndag morgon. Efter lite sömn vaknar jag hos L, går ner till affären i ett soligt Stockholm och gör American pancakes till 2 bakfulla babes. Just då var jag så nöjd med tillvaron, jag har så många underbara människor runt om kring mig, oavsett deras tillstånd =) Dagen avslutades med släktkalas och tårta.

Måndag. Mötet med företaget till uppsatsen i Västerås igår gick bra. Dock undrar jag hur SJ motiverade mig försening på 2h? Damage control fixade jag själv då jag tog ett annat tåg eftersom jag inte tänkte vänta längre på mitt som jag inte vet när det dök upp. Gisses, har de inte förstått att vi får snö i Sverige nästan varje vinter?!

Tisdag. Till sist måste jag bara älska Göteborg stads välkommen-till-nya-staden-paket som bestod i rabattkuponger till museum, plåster från vårdcentralen och basilikafrön! Ok? Då får jag väl skapa en liten trädgård i sinken eller något?

No comments: