Monday 15 February 2010

Kuddagömma

Resan ner gick smärtfritt. Hamnade bredvid en hord av barn (8-12 år), men jag bytte till en tyst avdelning med lediga säten med argumentet att jag ville åka i rätt riktning. Hade fått godis av en söt amerikansk kompis, Skittles, lycka. Men var inte så förtjust i de sura ormarna, så jag gav dom till barnen. Kände mig rätt skum, men jag visade att jag precis öppnat och de hade ju sett mig sitta bredvid dem 5 min tidigare.

Väl hemma möts jag av min söta fru. Vad som saknas är mina kuddar i sängen, där ligger istället en lapp som lyder:
"Dina kuddar är beslagtagna!! Mvh Kronofogden. De kan återfås på följande nr...."
Henke! Klart att Henke har vart på besök. Lätt irriterad ringer jag och tillslut hittade jag dem. Briljant ställe. En resväska som stått i rummet hela tiden. Hade aldrig kollat där.

Nu är det krig.

No comments: