Thursday 28 January 2010

Handfatet på parketten

Vardagen rullar på. Än så länge har inte Handels imponerat mycket, väldigt loj och lugnt. Får se när jag börjar svära över att det är för mycket. Igår tog Christian och Paul med mig och Åsa på vår första onsdagspub på Handels kårpub. Exakt som en kår ska vara, mycket folk, billig öl och vin och massa utbytesstudenter. T.o.m. möblerna kändes igen. Jag gillar kårpubar.

Denna kvällen var kanon. Låg i ett bubbelbad, åt sedan god sallad med frugan, avslutat med vin och choklad.

Date med badankan

Vi är som ett gift par, jag "lagar mat", medan frugan har vart och köpt badrum idag. Vuxenpoäng! Varför köpa väskor när man kan köpa blandare? Badrummet ska renoveras i helgen, då passar jag på att smita upp till Stockholm för examensfest och födelsedagsfirande. Klart nöjd. För nu är det kaos här, är det bara vi som har toa och handfat i vardagsrummet, mitt "sovrum"? Misstänkte det...

No comments: