Sunday 27 September 2009

Back to my roots..?

Sockertopp. Ni kommer aldrig tro mig men Simon övertalade mig att gå på fest på Råslätt, Sockertoppen då han hade fått tillsägelse "att få dit fler svenskar". Haha. Jag har bara hört om detta ställe ryktesvägen och visste inte mer än att festerna skulle vara galna och sprit säljas billigt. Har alltid haft intrycket att det mest bara var ett uppehållsrum där utbytesstudenter hängde och var allmänt mental. Hur som helst, jag och Åsa letade oss ut med Sia som ledsagare. Kändes så konstigt att komma tillbaka till Råslätt igen. Det visar sig att Sockertoppen är ungefär som en klubb och vi fick gå före för att vi kände Simon, sjukt coola. De hade vakter och alkoholtillstånd! Tänk er ett tonårsdisco, fast där "kioskluckan" säljer billig sprit istället. Kanon sangria! Lite volleyboll och dans senare så var det faktiskt roligt. Nu har man testat det med. Skulle möta upp Malin på klubb Enkelt men jag fastnade på vägen och det blev för sent.

Älska telefoner. Min söndag kan inte bli bättre än att sitta och skvallra med Fia alldeles för länge. Kan inte vänta tills jag ska upp och träffa henne i Linkan!

Söndagsunderhållning. Fick tips av Elin om denna blogg, sjukt rolig och underbart bitter brud. Mycket nöje. Bloggbimbos. Även så hittade jag Världens 7 läskigaste platser. Dom hade konstigt nog inte med Råslätt på listan.

4 comments:

Bara jag said...

ja!! en helhelg med mig älskling, kan inte bli bättre!!! saknar dig gumman <3

ihh student said...

hej! jag har också undrat över det här med sockertoppen.. jag har förstått det så att man måste på i råslätt? eller gick det bra att komma in ändå?

ihh student said...

*bo ska det självklart stå :)

Gabriella said...

ihh student,

Nej, man behöver inte vara boende i råslätt för att gå på de festerna. Det hjälper ju att känna Simon men det ska nog gå bra att bara gå dit med ska du se. Ha så roligt ;)