Monday 24 August 2009

Takmingel?

Båda tentorna klara, båda firade. Kåren i lördags var skoj den med då en överförfriskad Täbybo stod för underhållningen (nej, inte jag för en gångs skull).

Första dagen i skolan är avklarad den med. Lite ångest, kunde knappt skriva ner 5 ord då läraren bad oss skriva ner vad "Business" och "Marketing" betyder för oss. Kör inte så hårt med mig första dagen...

Denna termin är helt klart annorlunda då det faktiskt är liv i i huset, förut var det ju bara jag som stod för den i min lilla "korridor". Nu är det dock fest på taket konstant men båda ingenjörer och hälsoiter för liv. Deras inspark fortsätter ju till torsdag. Trött och lyssnandes på deras oväsen utanför satt jag däckad framför TVn pratandes i telefon. Lite nervöst när det går personer utanför ens fönster om kvällen, tror man ju inte ska hända när man bor på 6e våningen. Hur som helst knackar det plötsligt på fönstret. Då tyckte min granne att jag ska joina dem. Så jag tar med mig en cider och minglar med 10 okända hälsoiter 9 på kvällen. Trevligt, innan de lämnade mig och gick på kåren. Blir nog ett intressant år det här.

No comments: