Saturday 1 May 2010

Valborg i Gbg

Valborg i Uppsala i all ära, men i år tänkte jag testa vad Gbg hade att erbjuda. Det var uppehåll hela dagen, men kl 18.30 när cortégen började, bestämde det sig för att börja regna. Tappert stod vi och många med oss och tittade en stund, men fortsatte sen till förfesten; där det dansades till nostalgi och schlager musik. När humöret var på topp landade vi på Hard Rock där vakten skulle dryga sig med mig som vanligt, de gillar verkligen inte mig. Vi gick i omgångar, jag med K som hade VIP kort. Han låter henne passera men stoppar mig och frågar efter leg.
- Ledsen det är 25 här ikväll.
Ser faktiskt inte ut som om han tänker släppa in mig. Så jag svarar:
- Men hon är 29 och jag är 23, då jämnar det ju ut sig.
Tydligen köpte han min solklara logik och släppte snällt in mig till slut. Vad är det jag har gjort mot alla vakter? Hur som var det kul där inne och jag träffade en tysk som kom från Karlsruhe, är Ania är ifrån - liten värld.

Idag har jag och Åsa lunkat runt på stan. Vid fikan satt vi bredvid 3 omogna, väldigt coola killar, som vi trodde var 16 men de skulle tydligen ut på krogen? Hur som kallade de sin kompis, Fjongis. Det är exakt hur kul som helst till lite bakis humor. Vem behöver TV när man kan tjuvlyssna på samtal?

1 comment:

Bara jag said...

jag älskar oxå din logik, som alltid!!! <3