Monday 26 April 2010

Är 19 igen

Måste ju hata förkylningar, har dragits med en sen typ 6 veckor, den började precis om på ny kula igen, kul sånt här. *Hoooost*

Vad som var kul var helgen. Det gick vilt till på Lounges i lördags, men det var väldigt kul. Vakten hade dock lite för lite att göra när han var tvungen att bevisa sin makt för mig. Vi är 5 tjejer som kommer innan 12 och alla är födda 85-86 och jag 87 (en månad efter Åsa). Jag står längst bak, så vinkar han fram mig till sig:
- Du, det är 25 här ikväll, men jag tänkte vara schysst eftersom dina kompisar är 25 (?!) så får du komma in ändå.
Jag biter ihop och lägger på mitt bästa leende:
- Tack, vad snällt.
Vad är poängen? INGEN av oss är 25! IQ, kan räkna upp till 100..?
Hur som helst var det kul där inne, bra mingel och dansgolv.

Vi kom i säng vid 04.30 och jag bevisade att jag är 19 igen genom att vara på jobbet 10.30 fram till 17. Var faktiskt en kul dag, jag fick ju styra barnkalas och prata med alla kollegor så värre kunde det vara. Typ 30 pers som jobbar och alla är studenter, sån arbetsplats vill jag ha framöver, med massa unga kul personer =) Måste ju älska att komma hem då tjejerna har sparat pannkakor till mig och Åsa kliar mig med huvudkliaren (avklippta vispen). Bra dag ändå.

No comments: