Thursday 4 March 2010

Jönköping vs. Göteborg

För några somrar sedan hade jag en Sthlm - Gbg "tävling" här på bloggen. Idag fick jag en uppenbarelse, jag har ju börjat bo in mig på Handels, så varför inte göra en ny jämförelse mellan JIBS och Handels.

Rond 1
Mat och sociala ytor

Skolcafét. Utbudet är stort, fräscht och nytänkade på Handels. Ska erkänna att jag inte testat maten än, men det räknas bort och nu vägs bara snacks, dryck och mellanmål in. JIBS är helt ok men inte något utöver det vanliga. Vinnare Handels.

- Kaffet på skolcafét. JIBS kör Gevalia, ingen favorit men klart bättre än Handels brända Löfbergs lila. Vinnare, JIBS.

Sittplatser. Handels har många platser, det är dock alltid fullt och inte så mysigt, men stämningen är bra. JIBS är lite mer intimt, mindre sittplatser men finns oftast plats och bra stämning. Det är väldigt jämt men vinnaren är JIBS.

Uppehållsrum. Vet inte om dom kan stava till det på Handels? Efter att ha pluggat på lite olika skolor börjar jag uppskatta layouten på JIBS. Vinnare, JIBS.

Efter denna tungviktsmatch kan vi se att rond 1 slutar Handels - JIBS, 0-1.

No comments: