Tuesday 2 March 2010

Inlåst

Vet inte om min fru tycker om mig längre. Vaknar av ett bang, samtidigt som ytterdörren stängs och låses. Yrvaken går jag upp och upptäcker att dörren mellan vardagsrummet och hallen är stängd, med handtaget liggandes på golvet. Paniken och klaustrofobin stiger när jag inte får fast handtaget. Flashback till när jag var 6 och blev instängd på samma sätt i en matkällare. Inte glad när Åsa inte svarade när jag ringde, men ringde tillbaka 1 min senare. Så fick hon pallra sig hit och släppa ut mig. Som om jag inte är nervig nog nu för tiden?

Hade en trevlig Erasmus lunch idag. Blev sushi med lite utbytesstudenter som går i både min och Åsa och Henkes klass. Restaurang ägarna ställde snällt ihop massa provisoriska bord för att alla vi skulle få plats i den redan fulla restaurangen. Riktig service! Trevligt att få en liten utbytesdos.

2 av 3 chilenare är lokaliserade. Nu vill jag bara höra från den sista med så är jag lugn igen. Ska distrahera mig med lite pilates och Desperate Housewifes senare.

No comments: