Thursday 11 March 2010

Handels vs. JIBSY

Så fortsätter kampen mellan skolorna. Idag är det en kategori av helt annat slag.

Rond 2
Information och data

Trådlöst internet. Henke konstaterade att det funkar helt ok på Handels om man sitter i ett klassrum, men i övrigt vet jag inte om Handels surfar på grannens nätverk eller något. Vinnare JIBS.

Datasalar. Dom är alltid fulla, kaotiska eller under lektion på Handels. Den enda där man får plats heter Bunkern... behöver jag säga mer? Vinnare, JIBS.

Bibliotek. JIBS bibliotek är förvisso snyggt designat inuti men å andra sidan gör takhöjden det omöjligt att gå med klackar med rent samvete. Får alltid smyga på tå. Handels är snyggt, stort och de har dessutom flera byggnader. Vinnare, Handels.

Databaser. Säga vad man vill, men Handels "Gunda" är lika sexigt som funktionellt. Tänker använda e-julia så länge jag kan. Vinnare, JIBS.

Kan inte påstå att det var så jämt, Handels vs. JIBS 0-2.

3 comments:

Bara jag said...

åh vad jag älskar argumnetet med att man inte kan gå med klackar i biblioteket! helt klart sånt bibliotekskonstruktörer borde tänka på!!! <3

Malin said...

Ja du märker ju vart det här leder Gabs så det kanske är dags att tänkte på en flytt tilbaks?! ;)

Gabriella said...

Man måste tänka på helheten Fia ;)

Malin, tävlingen är inte slut än...