Wednesday 17 February 2010

Ta det onda med det goda

Fullt ös hemma idag. Renovering i köket och bebis i vardagsrummet, så börjar mina dagar. Det och massa prat med Fia, det gillar vi! :)
Väl i skolan hade jag ett bra möte med min grupp, dom är sköna och fick mig på bra humör. Dessutom, solen skiner och fåglarna kvittrar trots kylan. På vägen hem gick jag förbi en hemlös som alltid står utanför Hemköp, stackare tänkte jag. Passerade och gick in i affären och kände att jag absolut måste köpa mat till honom, så jag köpte en banan - kan ätas när som. Så jag går ut och tillbaka till honom, men hade svårt att vara glad när jag såg sorgen i hans ögon och brist på tänder. Försökte göra en god gärning i alla fall.

Gladare knatar jag hem igen och möts (äntligen) av post och ett paket från asos.com som jag väntat så länge på. Dels så kände Västtrafik för att ge mig ett fritt busskort som välkommen till Gbg, det tackar vi för. Dessutom låg nya Cosmo och väntade på mig, går ju bra det här tänkte jag. Öppnar asos påsen, koftan är där som den ska. Däremot är min svarta spetstopp förvandlad till en grå kjol (?!) Hur det gick till vet bara asos. Väldigt besviken sitter jag nu med en smoothie och Howie Day - Weightless på repeat och ska försöka få min jäkla topp jag jagat så länge, hur svårt kan det vara?!

No comments: