Monday 25 January 2010

Födelsedagshelg

Har fått frågan om jag haft det bra i helgen och inte blivit försummad nu när jag inte var hemma på min födelsedag. Men mig har det inte lidit nöd på, haft en så underbar helg! Malin & Hanna kom ner på lördagen, vi fikade och gick på stan. Hemma lagades det egna pizzor och eftersom uttagen är placerades som de är, så lockades även håret i köket.
Senare kom några av Åsas vänner över, lite bål och vin senare fortsatte festen på Nivå där vi dansade till grymt bra musik, i 4 timmar, tills benen krampade. Vid 12 slaget när stod vi i kön, vilket resulterade i att tjejerna började sjunga för mig. Tydligen var det poppis då vakten vinkade in oss, fick säkert gå förbi 4 pers till slut :P Jag hade en regel för kvällen, yes kväll. Alltså, man ska göra allt som uppmanas och ja, vi fick sätta dit varandra. Det blev väldigt underhållande. Vet inte om det är tragiskt eller roligt, men jag hade smsat med lite killar i klassen under kvällen om att vi skulle ses någonstans. Vi var några tjejer, de några killar, när vi kl 4 diskuterar om vi ska på efterfest, konstaterade vi att det var skönare att gå hem och sova. Pensionärspoäng!
Efter lite hemmagjord brunch dagen efter, skickat iväg M & H, strosade jag och Åsa saaakta på stan. Fikade lite, shoppade lite - jag fyllde ju år! C kom över på middag, åt oss ur huset och vi avnjöt en stilla söndag. Detta tillsammans med alla underbara gratulationer, (utlands)samtal, kort och andra uppvaktningar är jag numera den lyckligaste 23 åringen!

Idag, måndag. Lagom sugen på att börja skolan igen. Men det gick bra, ganska lugnt. Allt verkar ganska flummigt hittills, men det blir kanske mer klart sen. Sista fixen på uppsatsen, lite bagel lunch, skola och stan, solsken - inte så tokigt ändå =).

Bara detta gör mig glad =)

No comments: