Tuesday 3 November 2009

Noterat idag.

Har uppdaterat mig om det senaste på Metro.se idag.

Bland annat kan vi konstatera att den som har 30 miljoner SEK över kan "turista" i rymden 3 nätter i det kommande rymdhotellet år 2012. Då världen sägs gå under det året kan det ju vara en bra "get away" plan. Dags att börja spara...? Artikel och bild finns här.

Har även upptäckt att jag ska vara stolt över att vara badkruka. I Australien har de hittat en 3 m lång vithaj, som blivit mer eller mindre kapad på mitten - i ett bett (tugga) av en anna vithaj som tros vara, baserat på käftstorleken, 6 meter lång! Så behöver jag inte ursäkta mig något mer! Bild finns här.

Till sist, om jag hör en sak till om svininfluensan kommer jag bli galen. Alla dessa skräckexempel och historier. Nu har en man i Örebro dött. Stor rubrik. Blev väl större eftersom han var politiker. Till saken hör att han hade cancer! Att de orkar...

Imorgon tar jag och Åsa en liten mini-semester och roadtrip till Göteborg. Avenyn och varvet here we come =)

Till "ihh student": svar ligger under posten "back to my roots"

1 comment:

Bara jag said...

åh, jag och cissi såg artikeln om den där hajen! ohhhh.... jag ska inte dit.

svininfluensan ja... den verkar typ lika rolig att prata om som gazaremsan... och jag reagerar numer på ungefär samma sätt, jag stänger av. det värsta är att skiten får "svinis" som smeknamn, nu är det inte okej.