Wednesday 11 November 2009

Kryper till korset

Bröllopsfotograferar. Igår förvandlades en planerad observation (till uppsatsen) med Malin till bio med hennes tjejkompisar istället. Mycket trevligt. Såg "Bröllopsfotografen". För att vara en svensk film var den faktiskt bra, ganska rolig - drev med alla "småstads och Stockholms stereotyper" och var oväntad.

International day satte fart på skolan idag. Alltid något kaos på JIBS. Nu ställde alla "länder" ut med bord och visade upp sin kultur. Coolast var Nigeria som hade full kåren stämning med party mitt i vimlet, dansandes i "pyjamas". (Man kanske inte får säga så om deras "traditionella kläder"?) Galnast var Red bull tävlingen som gick ut på att sparka en fotboll runt skolan på minst antal sparkar. Banan löpte utomhus, så väl som inomhus och i biblioteket! Lätt distraherande med galna killar och gula bollar som springer omkring i korridorerna.

Glögg, Girls & Grey's. Ikväll får jag krypa till korset och ge efter för att det faktiskt snart är jul. Jag får krupp av julreklam i september (allt innan Allhelgona) och för tidigt glögg konsumtion. Men idag bad Elin så snällt om pepparkakor och glögg till Grey's kvällen, hur kan jag neka henne det? Så nu städas det och görs fint innan mina pärlor kommer hit. Perfekt onsdag.

No comments: