Sunday 22 November 2009

Krigare och glowsticks

Sanna krigare partar trots 38.5 graders feber. I sann Swebus anda satt jag och Åsa längst bak i bussen, var allmänt jobbiga (men hade så roligt) och drack våra mixade "Fanta" som riktiga fjortisar gör. Varför bryta ett fungerande koncept? Väl i Lkpg njöt vi, Fia's 2 vänner och Åsa's Sus av en skön konsert, helt klart bra! På gott humör fortsatte kvällen på Platå. Fia började se lite blek ut, men vägrade erkänna att något var fel. Tills hon inte längre inte kunde dölja att hon kanske inte mådde jättebra. Men vi skulle absolut fortsätta i 2h på Platå, som var jätteroligt. Väl hemma bevisar tempen att Fia hade 38.5 graders feber. Är hon inte en krigare så säg? Parta till vilket pris som helst!

Tondöva 88or och stulna glowsticks. Under fredagen får tyvärr Fia stanna i sängen och jag gjorde mitt bästa för att ta hand om min pärla. Eftermiddagen spenderades i form av lunch med Åsa och Sus, lite shopping (vad ska jag göra när Åsa letat upp massa saker åt mig?) och fika med Gurra.
En spontan visit på NH innan förfesten fick jag träffa Rirre som bjöd på lite allmäna lektioner om män. Alltid givande. Efter det trillade jag in hos tjejerna och vi njöt av glögg, vin och Idol. Kvällens utmaning var, kan du slicka dig på vristen? Låter som en extremt korkad fråga. Men testa, personen ser först lite tvekande ut, men uppmanar man bara lite fint att det bara är att böja lite på benet så kan ingen motstå att testa. Helt klart underhållande.
Natten fortsatte på NH där ett minst sagt tondövt, osignat, elektroband (á la Maskinen) spelade. Bra drag, tur att fyllan gör det den ska till folks inställning av musik. När jag får syn på glowsticks, som jag har en liten besatthet av, kan inte Sus låta bli att försöka sno ett åt mig, vilket slutar i att den snälla tjejen ger det till henne -som vidarbefodrar till mig. Lycka.

Trots frånvaro av massa Täby-Linköpingare och en inte 100 % Fia så var det en jättebra helg, som vanligt!

No comments: