Monday 5 October 2009

IQ score 11

Tyda kroppsspråk och tecken är något jag tycker att jag behärskar. Får dessutom ofta höra att jag är observant. Tror inte det stämmer längre. Dagen började lite lätt kaotiskt när oförutsedda saker inträffar. Jag har en "dödstrött" kollega och en "dödssjuk" i uppsatsgruppen. Går bra det här. Inser senare att jag måste tvätta. Tar med mitt pick och pack ner till tvättstugan bara för att inse att jag inte får upp dörren. Shit, glömde jag nyckeln där inne och har nu fel? Letar upp personalen på äldreboendet som åker ner med mig, öppnar, men ingen nyckel. Så jag går upp, till mataffären och ska posta brev, glömmer brevet... men kommer iväg. Envis som jag är försöker jag mig på tvättstugan igen, kommer in! Var bara för korkad första gången för att få upp dörren, krävs IQ 12 för att öppna en dörr.
Hursomhelst, slänger in tvätt, springer till gymmet, kommer tillbaka och då fungerar såklart inte torktumlaren. Ja, ni trodde rätt, jag valde att tvätta ALLA handdukar och lakan. Det går bra det här. Borde uppmärksammat tecknet att det inte var menat när jag inte ens kom in första gången. Nu ska jag försöka torka allt på 2 sekunder innan Knutz kommer på middag. Håller tummarna att jag inte gör en Fia* och eldar upp något i köket.
*(Jag säger det med kärlek vännen).

1 comment:

Bara jag said...

Vore det inte bra att avsluta din fina Fia-dag med ett Fia-avslut?? ;) Hoppas du får en trevlig kväll gumman! Älskar dig!