Sunday 5 July 2009

Mina färger är blå

Alla solälskande svenskar tävlar numera om vem som är brunast. Som bekant har jag lagt ner det där för länge sen, håller mig till min vita eller mörkvita ton, som bäst. Däremot har jag en viss talang för att få blåmärken, händer oftast om jag nuddar något, tänkt nudda något eller om någon tittat på mig. Ännu värre blir det när jag lyckats med ett fantastiskt Gabby Moment och blir megablå, över hela vristen och vaden. Det där med att snubbla kan vara farligt och efter onsdagen så väger jag nu 200 kg extra då min fot är stor som en elefants. En 80 årig elefant då jag bär stödstrumpa. Detta har jag underhålligt folk med, som blandas av skratt och ömkan. En som mest fylls av ömkan är min underbara Andréa som pallrade sig över till Täby, höll mig sällskap, rastade hunden och körde mig till utbildningen på jobbet dagen efter - grymt bra första intryck att vara halt, 80årig elefant. Hur som, Andréa är en pärla.

På tal om jobbet så utlovas fler skratt där. Vårt fordon, en folkabuss (tänk Scooby Doo), som även är vår monter- är färgglatt stripad på utsidan och klädd i heltäckande rosa flufftyg (tänk rave) på insidan. Sjuukt snyggt. Personligen ska jag bära grön kavaj, matchande byxor, rosa piké, vingar och fez på huvudet. Bilder utlovas.

1 comment:

Bara jag said...

hahahah! älskling! vill inte skratta åt dig när du är skadad :) men du vet att elefanter är otroligt söta?? :P Tack för helgen älskling, behövde verkligen träffa dig, du får mig alltid att må så mycket bättre!

älskar dig!!!