Wednesday 4 August 2010

Lätt förvirrad

De senaste dagarna har jag och T spenderat i stan, som lägenhetsvakter. Klart bra sätt att prova på ett område, gillar verkligen Vasastan. Till hösten (och kanske våren) provar jag på Kungsholmen, så vet jag lite mer innan de större besluten kommer.

Hur som, när jag ska ta mig hem från Odenplan (med T-bana från Östra Station) går jag bestämt ner i T-banan och förväntar mig på nåt sätt att gröna linjen ska ta mig till Tekniska. Väl vid Hötorget började jag ana oråd. Ta buss 4 direkt? Fegt. Inte lätt att vara förvirrad!

1 comment:

Bara jag said...

Hahaha! På tre veckor lyckades jag tre gånger med konststycket att ta mig från T-centralen till Mörby med Ropsten-tåget... Blev lite förvirrad varje gång jag kom till Karlaplan och tänkte att "ligger den här stationen verkligen på min linje??"