Monday 7 June 2010

Nationella vattenkriget

Officiell magisterstudent. Fredagen var blandade känslor när jag lämnade in magisteruppsatsen och tog mina sista steg på Handels. Känns bra men ändå väldigt konstigt.

Nationella vattenkriget. Fre-sön var Å's 2 colombianska kompisar här, samt Linn. Perfekt helg att visa upp Sverige. Varmt, strålande sol och stundentkänningar. Däremot hände väldigt udda saker. 1, jag lärde mig att Kahlua kan vara en flytande diet, frukost som fest. Latinos säger jag bara. 2, vi går vid domkyrkan och "självklart" står det en kamel utanför och visar upp sig. En av killarnas första kamelupplevelse var i Sverige. Känns naturligt? 3, igår promenerade vi igenom stan när vi möts av en gammal brandbil på Götaplatsen samt 30 galna ungdomar, som hade vattenkrig, mot brandbilen. I Bältspännarparken krigade 500 pers i sommarvärmen. Otroligt att vi inte blev blöta. Helt naturliga händelser. Hörde turisterna mumla, crazy Swedes.

Bilder från Gp.se

No comments: