Tuesday 22 June 2010

En liten nostalgitrip

Ett kärt återbesök i Edinburgh stillade min saknad lite. Möttes av det varmaste välkomnandet på flygplatsen då Maddy & Malcolm hämtade mig. Kvällen var lugn med cheesecake och bubbel. Hon vet hur man skämmer bort någon. Torsdagen var det 25 grader och sol så vi åkte till en söt liten stad, spelade freesbe, vadade i det iskalla vattnet och lekte i lekparken (sen när blir man för stor för sånt?). Kvällen spenderades med mina kära skottar, med planer på utgång men vi var lite för sega. För mycket frisk luft!


beach i North Berwick


middag i trädgården med gänget

Fredagen strosade jag och Maddy i stan, hade picknick i parken och hängde i meadows. Sjuk nostalgi trip jag var hög på och konstant exalterad över att vara tillbaka. Får bli snart igen!

Lördagen var kaotisk inne i stan med diverse inslag, kungliga som vanliga dödliga. Vart vi än gick hamnade vi vid det gifta paret. Genomtänkta avspärrningar måste jag säga. Ska jag kommentera denna historiska händelse? Äh, alla vet vad som hände ändå.

No comments: